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New regulations on Public Private Partnerships (PPP) in Argentina ( Luis Alberto Erize )

The Government of Argentina, through Decree 987/2018 (the “Decree 987”), that was recently published, has modified Decree 118/2017 (the “Decree 118”), that  regulates Public-Private Partnership Contracts Act Nº 27,328 (the “Act  27,328”).



We will detail next the relevant modifications that have been included:


- Definition of “Convening Authority”: Decree 987 sets forth that in the case of  the National Public Administration, the Chief of the Cabinet of Ministers, the Secretary General to the Presidency of the Nation or the Minister whose jurisdiction corresponds to the investment project or the Secretary of Government to whom any of the former delegates the performance of the duties inherent to such capacity, shall be the Convening Authority. As regards the other entities of the National Public Sector, the Higher Authority of the entity shall act as the Contracting Entity.

 

- Trusts created within the framework of section 8 of Act 27,328: The trusts created within the framework of Act 27,328, according to Decree 118 were within the orbit of the Convening Authority or of  the Ministry in which jurisdiction the contracting entity acts. Decree 987 includes the Government Secretariats within this orbit.

 

- Appointment of Evaluating Commissions: Even though Decree 987 provides that the members of the Commissions that Evaluate the offers, as well as the respective deputies, shall be appointed by the Convening Authority, it eliminates the chance that this appointment be made through an administrative act, as set forth by Decree 118.

 

- Execution of the PPP Contract: Decree 118 set forth that the agreement would be formalized with the execution of the PPP Contract through the term to be provided for in the Bidding Conditions, and the conditions and requirements to perform said execution were listed. Likewise, it was determined that otherwise, the Convening Authority would not execute the PPP Contract and said award would be  invalidated and the only penalty would be the loss of the bid bond.

Decree 987 sets forth that in case of non-performance, the Contracting Entity would not execute the PPP Contract and the Convening Authority will invalidate said award and the only penalty would be the loss of the bid bond.

 

Should you need further consultations and additional information, please contact:

Luis A. Erize erize@abeledogottheil.com.ar

Hernán M. Oriolo oriolo@abeledogottheil.com.ar

Federico O. Valiño valino@abeledogottheil.com.ar

DERECHO SOCIETARIO | REUNIONES DE LOS O?RGANOS DE ADMINISTRACIO?N Y DE GOBIERNO CELEBRADAS A DISTANCIA | RG IGJ 11/2020 ( Joaquin Estanislao Martinez )

Hoy se publicó en el Boletín Oficial la Resolución General de la Inspección General de Justicia 11/2020 (RG 11/2020) (INCLUIR LINK), que modifica los artículos 84 y 360 de la RG 7/15.
 
Las modificaciones tienen como objetivo principal permitir, tanto a las sociedades como a las asociaciones civiles y a las fundaciones, celebrar reuniones de los Órganos de Administración y de Gobierno a distancia, mediante la utilización de medios digitales y electrónicos, estableciendo las pautas y recaudos que deberán estar expresamente previstos en el estatuto social.
 
Las reuniones de los órganos sociales celebradas mediante esa modalidad durante el lapso en que se mantenga restringida la libre circulación de las personas serán admitidas, aun cuando el estatuto social no las prevea. Posteriormente solo se aceptarán las reuniones a distancia cuando los estatutos sociales expresamente lo establezcan.

DERECHO SOCIETARIO | FINALIZA LA SUSPENSIÓN DE PLAZOS PARA LOS TRÁMITES REALIZADOS EN IGJ | RESOLUCIÓN GENERAL IGJ 10/2020 ( Joaquin Estanislao Martinez )

El 18/3/20 fue publicada en el B.O. la Resolución General 10/20 IGJ (RG 10/2020), aplicable a los trámites regulados por las Resoluciones Generales 7/2015 y 8/2015 y el Decreto 142.277/43.
 
Con fundamento en la Emergencia Sanitaria declarada por el Decreto 260/2020 y lo dispuesto en la Resolución MTEySS 207/2020, en el sentido de que se reduzca la presencia de trabajadores en los establecimientos, la IGJ dispuso no atender al público hasta el 30 de marzo de 2020 y suspender los plazos de contestación de todas las vistas y traslados en el periodo comprendido entre el 16/3/2020 y el 30/3/2020.
 
Además, suspendió por el mismo periodo la presentación del régimen informativo previsto en el Decreto 142.277/43 y la Resolución IGJ 8/2015 para las sociedades de capitalización y ahorro.
 
En consecuencia, excepto que la IGJ decida una nueva suspensión, esos plazos comenzarán a correr nuevamente el próximo martes 31.

COVID-19 | DECISIÓN ADMINISTRATIVA 450/2020 | AMPLIACIÓN DE ACTIVIDADES Y SERVICIOS DECLARADOS ESENCIALES ( Julio Alfredo Vieito )

Mediante la Decisión Administrativa  450/2020 (https://www.boletinoficial.gob.ar/detalleAviso/primera/227401/20200403), publicada en el B.O. del 3/4/20, el Poder Ejecutivo amplió la cantidad y alcance de las actividades “esenciales”, definidas como tales en el decreto 297/20 y la Decisión Administrativa 429/2020, ante la necesidad de ajustar su eficacia y mitigar los efectos económicos del aislamiento social, preventivo y obligatorio.
 
Las nuevas actividades se encuentran relacionadas con diversos sectores de la economía, tales como la fabricación de colchones y maquinaria agrícola, curtiembres, actividades vinculadas con el desarrollo y comercialización forestal y minero, como así también aquellas relacionadas con el comercio exterior de determinados productos.

RESOLUCIÓN GENERAL CNV 830/20 ( )

RESOLUCIÓN GENERAL CNV 830/20

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